D66 vs. Nieuw Goes

Twijfel je tussen D66 en Nieuw Goes? Op zich niet zo gek aangezien zij net als wij ook staan voor meer samenwerking met de inwoners van Goes, meer democratie zoals een gekozen burgemeester en regionaal willen samenwerken met andere gemeentes. Maar er zijn ook verschillen.

Lokaal vs landelijke partij

Nieuw Goes wil een alternatief zijn voor de bestaande partijen in Goes en geeft aan te staan voor lokale belangen, los van een lange arm van een landelijke partij.

D66 Goes is boven alles een lokale partij! Wij bepalen zelf onze koers, onze ideeën en oplossingen voor de uitdagingen waar Goes voor staat. Natuurlijk hebben we landelijke wortels en connecties. We denken en werken langs dezelfde vijf richtingwijzers, maar nemen zelf besluiten en komen zelf met oplossingen zonder bemoeienis vanuit een landelijk bureau.

Landelijke connecties hebben nog een groot voordeel. Het gehele jaar door vinden cursussen, workshops en bijeenkomsten plaats met voorbeelden van mooie en werkende oplossingen in het land en worden we geschoold over zaken als jeugd- en ouderenzorg. Juist de connectie met landelijke partijen geeft meer kennis en kunde aan onze gemeenteraads- en commissieleden. De connectie met landelijke partijen geeft ook de mogelijkheid om gesprekken te voeren met Tweede Kamerleden en bewindspersonen. Stemmen op een partij met landelijke connecties zoals D66, heeft dus juist voordelen.

Wij zijn zelf Goesenaar en houden altijd het belang van u als inwoner voor ogen.