Persbericht Nieuwe Fractievoorzitter

GOES – Saskia Verheij is de nieuwe fractievoorzitter van D66 in Goes. Sinds de verkiezingen van afgelopen 21 maart bestaat de fractie van D66 uit 2 gemeenteraadsleden, met Verheij als nieuwkomeling.

Teamontwikkeling

“Voor een fractievoorzitter is het belangrijk om een goed (politiek) team te ontwikkelen en te ondersteunen, dat actief inspeelt op acties en reacties van burgers en op lokale politieke vraagstukken. Dit met scherp gevoel voor actualiteit en dilemma’s”, aldus de kersverse fractievoorzitter Verheij.

Het (nieuwe) gezicht van D66

Voor de toekomst heeft Verheij al een aantal belangrijke aandachtspunten: “Ik wil het ‘D66-gezicht’ naar buiten zijn en duidelijk laten zien wat voor D66 belangrijke onderwerpen zijn: duurzaamheid, betere regionale samenwerking, betere veiligheid voor de fietser en voetganger én een zichtbare en rechtvaardige (lokale) overheid.”

Verheij kan meteen aan de slag. Zo is de gemeenteraad alweer druk bezig met een nieuwe burgermeester. Hiervoor wordt een profiel opgesteld en Verheij neemt als nieuwe fractievoorzitter zitting in de vertrouwenscommissie voor de selectie van de burgermeester.

Gepubliceerd op 04-04-2018 - Laatst gewijzigd op 22-11-2018