donderdag 11 november 2021

Kandidatenlijst voor Gemeenteraadsverkiezingen 22

Nadat Martin Wissekerke afgelopen juni al werd verkozen tot lijsttrekker hebben de leden van D66 in Goes ook de rest van de lijst samengesteld. De top 5 bestaat naast Wissekerke uit: Jeroen van de Merwe (2), Jacqueline van Mil (3), Pieter Korsmit (4) en Levien de Putter (5). De lijst wordt gecompleteerd met Dick van de Merwe (6), Caroline Verdonk (7) en Hendrik Holthuis (8).

Martin Wissekerke: “We hebben in Goes de afgelopen jaren veel energie besteed aan onze leden. We hebben veel georganiseerd en onze leden betrokken bij alle activiteiten.” Het resultaat is een lijst met veel nieuwe namen. Wissekerke: “Het is een uitdaging om mensen te vinden die zich willen inzetten voor onze gemeente. Toch is het ons gelukt om een nieuwe lijst samen te stellen met diverse kwaliteiten en disciplines.”

De huidige gemeenteraadsleden Saskia Verheij en Pieter Romijn staan nog wel op de lijst, maar op respectievelijk plaats 9 en 10. Op plaats 11 staat lijstduwer Sarah Berckenkamp, woonachtig in Amsterdam maar van oorsprong een Goesenaar.

De kandidaten worden de komende maanden stuk voor stuk voorgesteld op de website en social-media kanalen van D66 Goes. Op dit moment wordt met de leden in Goes gewerkt aan het verkiezingsprogramma. De presentatie hiervan is eind januari. Centrale thema’s zullen zijn: Klimaat, Wonen, Onderwijs en Zorg.