donderdag 4 november 2021

Begrotingsraad

Straks om 17:00 uur begint de begrotingsraad. De jaarlijkse vergadering over de begroting van de gemeente voor het komende jaar.

Tijdens die vergadering dienen ook wij een aantal moties in. We willen oa. dat de begroting meer leesbaar wordt. In plaats van pagina’s en pagina’s aan tekst, cijfers en tabellen moet er een leesbare versie komen zodat inwoners beter begrijpen hoe Goes ervoor staat.

We dienen een motie van Partij voor Goes mede in voor een fietspad van het Rosa Gondaplein naar het Tiendenplein. Hiermee hopen we de situatie in de ochtend en middag te ontlasten.

In het nieuwe huisvestingsplan voor scholen moet opgenomen worden dat schoolpleinen groen worden en moet bij nieuwbouw of renovatie het dak blauw/groen of groen worden. Zo zijn die gebouwen meteen alweer een stukje duurzamer. GroenLinks dient hiervoor een motie in, samen met ons.

We vragen aandacht voor de leefstijl van jongeren. We willen dat Goes zich aansluit bij Jongeren op Gezond Gewicht, een stichting die gemeentes ondersteund bij het onder de aandacht brengen van een gezonde leefstijl bij jongeren. Steeds meer jongeren hebben overgewicht. Om latere gezondheidsproblemen te voorkomen is deze aandacht nodig.

Verder willen we dat het College de plannen van Platform 31 bekijkt en onderzoekt hoe de doorstroming van met name senioren in Goes bevorderd kan worden. Naast nieuwbouw en renovatie moet doorstroming ook onderdeel worden van het woningbouwprobleem.

De vergadering is te volgen via: http://goes.raadsinformatie.nl