donderdag 18 maart 2021

D66 Goes is in beweging

Met enige regelmaat drinken we digitaal koffie met onze leden. We vinden het leuk om elkaar te spreken. Dit doen we 1 keer in de maand op zaterdagmorgen vanaf 10.30 uur. Vaak is er een thema en het liefst een aansprekende gast. Zo spraken we in februari Alexander van Hammelburg en was afgelopen zaterdag Sarah Berckenkamp in ons midden. Beiden komen uit Amsterdam en zijn kandidaat Tweede Kamerlid.

Met Alexander spraken we over onze wens om ‘Roze Zaterdag’ naar Goes te halen. Diversiteit en inclusie zijn super belangrijk, we merken dat er in Goes op dat gebied nog veel te winnen valt. Door het hosten van ‘roze zaterdag’ kunnen we er een heel jaar bewust mee aan de slag. Niet alleen op scholen, maar ook bij de verenigingen, op het gemeentehuis en in de politiek. We willen ‘roze zaterdag’ koppelen aan Goes Marketing om te laten zien dat we een diverse stad zijn!

Sarah komt oorspronkelijk uit Goes en was voor ondergetekende een oude bekende. Samen op Forza Gymnastica, nu allebei actief voor D66. Sarah vertelde ons dat ze deel had genomen aan Route66, het kennis en netwerkprogramma voor jonge D66’ers. Nu maakt ze deel uit van het Els Borst netwerk wat gericht is op meer vrouwen in de politiek. En laat dat nu net ook een wens zijn van D66 Goes.

Het koffie uurtje was super, Sarah gaf ons diverse tips, echt dank je wel. We gaan er tegen aan!

Aansluitend hebben we met ons groepje enthousiastelingen geflyerd in Goes.