dinsdag 13 oktober 2020

Een nieuwe brandweerkazerne – in 1 keer goed!

Als wij een nieuwe brandweerkazerne bouwen dat ‘ie dan goed moet zijn. Kwaliteit en betrouwbaarheid is belangrijk, zeker als het gaat om onze veiligheid. Het lijkt erop dat gemeente en veiligheidsregio er niet op diezelfde manier naar gekeken hebben.

Wij willen dat de veiligheidsregio en de gemeente samen tot een goed voorstel komen. Zo kunnen ontwikkelingen beter op elkaar aansluiten en komt er een goede moderne kazerne met regiofunctie.

De locatie Troelstralaan is niet geschikt voor een brandweerkazerne. Er is te weinig ruimte, het ligt in een woonwijk, naast een fietspad en bij iedere uitruk moet je met zo’n grote brandweerauto over de Ronda Gosa Ovonde. Dat is vragen om problemen. Wij willen dat afscheid genomen wordt van deze locatie.

En wanneer een nieuwe kazerne gebouwd wordt, bouw deze dan duurzaam en liefst circulair. Neem daarbij een voorbeeld aan de Emergis Kliniek. Voor ons is dat logisch.

Lees de bijdrage van Martin Wissekerke