woensdag 11 september 2019

Geen terras in de Manhuistuin

Kortgeleden heeft het College van B&W Het Manhuis aan de Zusterstraat in Goes verkocht en daarbij een bestemmingsafwijking toegestaan van ‘maatschappelijk’ naar ‘hotel(functie)’.

De Manhuistuin, aan de achterkant van het gebouw, is op dit moment een (beperkt) openbaar gebied waar bezoekers in rust kunnen zitten op de aanwezige bankjes om te genieten van het cultureel erfgoed. De enige uitzondering op deze rust zijn de (openbare) Manhuistuinconcerten, die ‘s zomers op zondag gegeven worden.

In het geval dat een hotel zich vestigt in Het Manhuis, willen wij dat de Manhuistuin het rustige hofje blijft dat het nu is, voor de bezoekers en de bewoners van de drie woningen die uitkomen op de Manhuistuin. Wij zijn van mening dat voorkomen moet worden dat de strook grond in de Manhuistuin die hoort bij en grenst aan het pand uitgebreid wordt met een buitenterras, waarop gasten bediend worden met mogelijke overlast tot gevolg.

Daarom verzoeken wij het College van B&W elke vorm van (bediend)terras te verbieden, nu en in de toekomst. Tijdens de debatraad op donderdag 19 september dienen wij hiertoe een motie in.

Lees en/of download onze motie.