vrijdag 19 april 2019

Erkenning van diversiteit in onze samenleving

Afgelopen dinsdagavond 16 april bezocht de fractie van D66 Goes de Meet-up Genderneutraliteit in de Zeeuwse Bibliotheek in Middelburg.
Een aantal aanwezigen deelden met ons hun ervaring. Zij beschreven de zoektocht tijdens een groot deel van hun leven naar hun echte identiteit en naar de erkenning daarvan.
De Meet Up werd strak en professioneel geleid en verschafte ons veel inzicht en vergrootte het begrip bij ons. Ook vertegenwoordigers van het Zeeuwse onderwijs waren vertegenwoordigd.
Juist in de puberteit ontstaan vragen over de eigen identiteit en geaardheid bij jongeren. Het is enerzijds belangrijk dat docenten kennis hebben van het hele domein en anderzijds dat zij in staat zijn een veilige en tolerante omgeving te creëren in hun school, waarin een coming out geaccepteerd wordt.
Tenslotte hebben we op deze avond onze vriendschap met het LHBTI-netwerk Zeeland versterkt. Binnenkort zullen wij een paar vertegenwoordigers van dit netwerk als gast in onze fractie verwelkomen.