donderdag 24 mei 2018

Schriftelijke vragen over Kloetingseschool

Wij willen dat geen kind buiten de boot valt, zeker op het gebied van onderwijs. Om ervoor te zorgen dat ieder kind dezelfde mogelijkheden krijgt om zich te ontplooien moeten we zorgen voor goede omstandigheden waarin het kind zich kan ontwikkelen. Een goed en gezond schoolgebouw is daar een belangrijk onderdeel van.

Al in 2016 is besloten dat er in Kloetinge een nieuw schoolgebouw moet komen, voor de Kloetingseschool samen met de kinderopvang van Kibeo. In de eerste plannen zou het gebouw in gebruik genomen worden in september 2018. Op dit moment is het oude gebouw nog niet eens gesloopt, worden de kinderen van Kibeo al geruime tijd opgevangen bij de Kibeo vestiging in het Omnium in Goes en is er nog geen zicht op de start van de bouw.

Samen met de PvdA Goes willen wij graag van het College van B&W weten wat op dit moment het plan is, of het budget bijgesteld moet worden en of er een nieuwe informatiesessie georganiseerd kan worden voor met name omwonenden, die gedurende het project tot nu toe vinden dat ze niet voldoende betrokken zijn bij de plannen.

Lees onze volledige lijst met vragen …